Χρήσιμες Συμβουλές

Χρήσιμα tips για τη συντήρηση του σκάφους σας

Χρήσιμα tips για τη συντήρηση του σκάφους σας

Ο παράγοντας συντήρηση έχει να κάνει πάνω από όλα με την ασφαλή πλεύση, την δική μας ασφάλεια και των επιβαινόντων.
Έχουμε καθήκον όλοι εμείς που έχουμε σκάφος να γνωρίζουμε βασικά πράγματα, τα οποία είναι απαραίτητα και με την αποκτούμενη πείρα βοηθούν σε μεγάλο βαθμό το να τα κρατήσουμε αξιόπλοα και ασφαλή.
Ο ιδιοκτήτης δεν θα πρέπει να εφησυχάζεται από τα προγραμματισμένα σέρβις του επαγγελματία τεχνικού γιατί υπάρχουν ενέργειες που πρέπει να καλύψει ο ίδιος.

Παρακάτω ακολουθούν βασικές συμβουλές, οι οποίες είναι απαραίτητες για την καλή κατάσταση σκάφους και κινητήρα.


Φροντίδα Σκάφους

  • Πλύσιμο και και καθάρισμα του σκάφους όταν βγαίνει από το νερό [απομάκρυνση βρωμιάς και αλατιού] με ενδεικνυόμενα υλικά καθαρισμού.
  • Βγάζουμε από τους αποθηκευτικούς χώρους –  ταμπούκια- όλα τα σωστικά μέσα, τα καθαρίζουμε και τα αφήνουμε να στεγνώσουν.
  • Το σκάφος που παραμένει στη θάλασσα πολλές ημέρες ακίνητο και δεν έχει περαστεί με υφαλόχρωμα, τότε πιάνει στη γάστρα, πόδι κινητήρα κλπ πρασινίλα και στρειδώνα.
    Το καθάρισμα πρέπει να γίνεται όταν βγαίνει από το νερό αμέσως με πιεστικό μηχάνημα.
  • Να θυμόσαστε ότι μια κακή και μη λεία επιφάνεια στα ύφαλα σημαίνει μείωση ταχύτητας και αύξηση κατανάλωσης καυσίμων.
  • Όταν πρόκειται για φουσκωτό σκάφος μετά τον καθαρισμό και αφού στεγνώσουν τα μπαλόνια, τα περνάμε με γαλάκτωμα σιλικόνης για να τα προστατεύσουμε.
    Υπάρχουν στην αγορά ειδικά καθαριστικά για τα μπαλόνια σκαφών.
  • Καθάρισμα και περιποίηση των καθισμάτων – μαξιλαριών κλπ Ήλιος, άμμος, βρωμιές καταστρέφουν τις ταπετσαρίες!
    Ο καθαρισμός τους γίνεται με χρήση κατάλληλων προϊόντων καθαρισμού αλλά και περιποίησης, ώστε να κρατήσουν την αρχική τους όψη. 

 

Καθάρισμα και συντήρηση στα ανοξείδωτα μέρη του σκάφους

Ένα καλό γυαλισμένο ανοξείδωτο απαλλαγμένο από βρωμιές, αλάτι, σκουριές θα έχει λιγότερη οξείδωση και πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Χρησιμοποιείστε τα κατάλληλα καθαριστικά για το βέλτιστο αποτέλεσμα.
Όταν οι ανοξείδωτες κατασκευές του σκάφους δεν συντηρούνται σωστά και με τα απαραίτητα και εξειδικευμένα προϊόντα έχουμε πρόβλημα.
Μην επαναπαύεστε το αλάτι λειτουργεί καταλυτικά στη διαδικασία της οξείδωσης έστω και αν αυτή είναι επιφανειακή!

 

Φροντίδα Εξωλέμβιας Βάρκας

  • Ξεπλένετε το κινητήρα της εξωλέμβιας βάρκας μετά από κάθε χρήση.  Αυτή είναι η πιο σημαντική εργασία, γιατί το ξέπλυμα καθαρίζει το εσωτερικό του κινητήρα από εναποθέσεις αλατιού, βρωμιάς, άμμου .
  • Τοποθετούμε τα ειδικά αυτιά στις υποδοχές του ποδιού και δουλεύουμε το κινητήρα τουλάχιστον 15 λεπτά πάντα στο ρελαντί και ελέγχουμε αν το ενδεικτικό νερού τρέχει με πίεση.
  • Οταν αρχίσει να τρέχει πιο ζεστό νερό σημαίνει ότι άνοιξε ο θερμοστάτης ένδειξη ότι λειτουργεί, αν οχι χρήζει αλλαγής.
  • Ανοίγουμε το καπάκι του κινητήρα της μηχανής και ρίχνουμε νερό στη λεκάνη του για να απομακρυνθούν τα άλατα.
  • Συχνά ελέγχουμε την υδατοπαγίδα για ύπαρξη νερού ή σκουπιδιών και προσοχή μυρωδιά καυσίμου σημαίνει διαρροή.
  • Ελέγχουμε το λάδι και αν διαπιστώσουμε χαμηλά επίπεδα, το συμπληρώνουμε με τις ίδιες προδιαγραφές με το αρχικό και ενημερώνουμε τον μηχανικό στο σέρβις.
  • Ελέγχουμε την προπέλα της μηχανής για τυχόν στραβωμένα ή σπασμένα πτερύγια, το οποίο σημαίνει ότι μπορεί να επιφέρει ζημιά στο σύστημα μετάδοσης έως και κόψιμο του άξονα.
    Είναι απαραίτητο να έχετε στο σκάφος μία δεύτερη προπέλα.

 

Μηχανικό Σύστημα Τιμόνευσης – Συντήρηση Τιμονιού

Στρίβοντας το τιμόνι μεταφέρεται μέσω μιας ντίζας ο μεταθέτης στο μπρακέτο της εξωλέμβιας γυρίζοντας τη μηχανή στην κατεύθυνση που θέλουμε.

Αν λοιπόν δεν θέλουμε να βρούμε το τιμόνι μας κολλημένο, θα πρέπει να λιπαίνουμε με ειδικά λιπαντικά συχνά το μεταθέτη γυρίζοντας τη μηχανή προς τα δεξιά και αριστερά.

Εκεί που σπάει είναι η ένωση του συρματόσχοινου της ντίζας με το μεταλλικό ακροδέκτη. Γιατί όταν δεν γρασάρεται σκουριάζει και υπάρχει αποκόλληση.

Αυτή η άκρως επικίνδυνη κατάσταση, η οποία θα δημιουργηθεί γυρίζοντας το σκάφος ξαφνικά και απότομα δεξιά ή αριστερά, χωρίς να έχουμε εμείς τον έλεγχο μας θυμίζει το γιατί πρέπει να φοράμε πάντα το Quick Stop.

 

Αφήστε μια απάντηση